Uso de orales, forma de tomar el dianabol...

un tema exelente muy completo y super entendible.

no quiero ser coño’e madre: pero tambien hay que destacar que roids como el anadrol y dianabol no son obligatorios/necesario los fines de semana y el winstrol que tiene una efecto diferente seria mejor manterno para que no pierda su accion/no es obligatorio pero si mas conveniente :oops: se que es una tonteria, pero vi una pregunta y ya me lo habian preguntado asi que quise ser coño’e madre :twisted: :twisted:

Re: ESTRUCTURA GENERAL CICLO BÁSICO ESTANDAR

porque afirmas que el anadrol y dianabol no son necesarios los fines de semana? no se pierde la concentracion en sangre si se deja de tomar por 2 dias??? el anadrol dura 8-9 horas en el cuerpo y el dianabol menos todavia (4hs maximo), osea que ya de por si, si se toma una sola vez por dia, los picos de concentracion no serian muy estables, por lo que dejarlo por 2 dias me parece una locura… en fin no digo que este mal, solo te pregunto en que te basas para afirmar esto?

Pues se basa en que los dias que no se entrena, ya tenemos los anabolicos y androgenos base en sangre haciendo su trabajo, los orales solo sirven de apoyo al ciclo de inyectables, es decir entonces cuestionate esto, si el diana tiene de vida media 4 horas, como lo tomariamos??

A las 8 de la mañana, a las 12, a las 4 de la tarde, a las 8… De madrugada, nos despertamos a tomarlo a cada 4 horas… Es una locura!!

Solo se toma antes de entrenar, para aprovecharlo en el entrenamiento y en la comida post entreno!!

Es una teoria, para mi, la mas logica, aunque muchos pensaran diferente claro.

well, well, well me hagaras con la guardia baja no tengo como responder, mentira :oops:

veamos descansado del diana los fienes de semana evitas estres al higado y retencion de liquido.

sabras esto mejor que yo, pero tomar dianabol en la noche produce fuertes colicos como dices es una locura. yo no lo tomaria despues de entrar dejaria pasar un tiempo, pero como dices siempre con una comida. yo dejandolo en 3 tomas al dia. 1 con el desayuno, otra con la comida pre-entreno y con la comida post-entreno.

:lol: :lol:

Apoye tu idea de no usarlo los fines de semana, pero esa tampoco es la manera idonea de usar los orales, a mi parecer.

Saludos.

como lo tomarias? esa forma de tomarlo es un plagio, asi que esta bien conocer otras.

Bueno, para no extendernos, dejemos el hilo como esta, dentro de muy poco, intentare postear un hilo, exclusivo sobre la toma de los orales.

Aunque si miras un poco por el foro, encontraras la forma ue te digo.

Saludos.

espero ver el tema. creo que me viene tocando leer un poco sobre del diana para aprovecharlo al maximo.

Saludos.

Cuenta con ello, ya venia pensandolo desde hacia un tiempo.

Saludos.

Completamente deacuerdo, además que el winstrol depot tiene su vida media de 72 horas por lo tanto cuando baja el rango anabólico el lunes ya estaríamos nuevamente aplicandolo

En desacuedo, los orales hay que mantenerlos bien regulados en sangre para que hagan su trabajo, si bien como dices no vamos a levantarnos de madrugada para hacer la toma lo aconsejable es hacer varias tomas diarias para mantener los niveles en sangre lo más posible, además que no tienes argumentos fundamentados para comprobar esto por lo tanto es solo tu manera de indicarlo porque te parece a ti o a la persona que te lo recomendó tomar de esa manera, esto no tiene ninguna lectura certificada o analíticas que respalden dicho argumento

Son esteroides anabólicos no son un pre training ni un post training ni mucho menos, al no estar activos lo anabólicos bases aún para promober el crecimiento se buscan los orales para aprobechar el empuje desde un comienzo, por lo tanto deben ser tratados por sus rangos de vida media pertinentes.

Si quieren que publique lectura fundamentada sobre el tema avisenme y lo hago, sino pues cada quién tome la desición que crea correcta

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :? :? :? :?

Bueno, cada vez que me sacan el tema, me acuerdo de que hace poco tuvimos este mismo dialogo pero en otro hilo, y los 2 terminamos igual que empezamos, con nuestra diferente idea de tomar los orales, yo lo he comprobado asi, y me ha funcioado muy bien, por lo tanto pues asi seguire tomandolo, es logico, si algo funciona pa que cambiar.

Lo de dices de “al no estar los anabolicos base activos” pues al igual que tu, estoy en desacuerdo, porque a las horas de inyectarnos ya el anabolico base estaria en sangre, no en su maximo pico, pero si estaria, por lo tanto me da que pensar.

Yo nose que argumentos fundamentados tendras tu, pero a mi la logica no me deja ir mas alla.

Al final, sigo sin entender lo de ir tomandolo a lo largo del dia, porque si imaginamos que una persona, se despierta a las 8 de la mañana, entrena a las 5 de la tarde, y se acuesta a las 11 de la noche, es casi imposible mantener la sustancia en sangre con la suficiente cantidad para que haga su trabajo correctamente.

Solo es mi opinon, y como recalque en mi anterior post de este hilo, no me gustaria centrarnos en este tema, porque no es la raiz de este hilo, seria interesante abrir un hilo y dialogarlo hay si procede.

Repito: Es una teoria, para mi, la mas logica, aunque muchos pensaran diferente claro.

Opinión totalmente sin bases ni fundamentos, es solo un criterio. Por cierto mi argumento no es solo porque yo lo digo, es lo que está fundamentado en literatura de calidad sobre este tema

Mucha gente que conozco los usa asi, y yo tambien, y me va bien, asi que algo de base tendra mi comentario.

No dudo que este fundamentado en literatura de calidad, pero todo avanza y esto no es ciencia exacta.

Citame tus bases entonces, donde están los fundamentos y las analíticas???

Mis bases y fundamentos son estos, que acabo de postear, analiticas no tengo, y tu???

Tus bases y fundamentos son solo porque tu lo dices, las analíticas te las voy a postear de un libro de L. Rea

Empiezo

1 - Dianabo/® (methandrosten%ne, methandienone)

Androgenic 40-60
Anabolic 90-210
Standard Methyltestosterone (oral)
Chemical Names 17a-methyl-17b-hydroxy-l,4-androstadien-3-one l-Dehydro-17a-methyltestosterone
Estrogenic Activity moderate
Progestational Activity not significant

Administration (General):
Studies have shown that taking an oral anabolic steroid with food may decrease its bioavailability.473 This is caused by the fat-soluble nature of steroid hormones, which can allow some of the drug to dissolve with undigested dietary fat, reducing its absorption from the gastrointestinal tract. For maximum utilization, this steroid should be taken on an empty stomach.

Administration (Men):
The original prescribing guidelines for Dianabol called for adaily dosage of 5 mg.This was to be administered on an intermittent basis, with the drug taken for no more than 6 consecutive weeks. Thereafter, a break of 2 to 4 weeks was advised before therapy was resumed. For physique-or performance-enhancing purposes, the drug is also used intermittently, with cycles usually lasting between 6 and 8 weeks in length followed by 6-8 weeks off. Although a low dose of 5 mg daily may be effective for improving performance, athletes typically take much higher amounts. A daily dosage of three to six 5 mg tablets (15-30 mg) is most common, and typically produces very dramatic results. Some venture even higher in dosage, but this practice usually leads to a more profound incidence of side effects, and is generally discouraged.
Dianabol stacks well with a variety of other steroids. It is noted to mix particularly well with the mild anabolic Deca-Durabolin®, for example. Together one can expect exceptional muscle and strength gains, with side effects not much worse than one would expect from Dianabol alone. For sheer mass, a long-acting testosterone ester like enanthate or cypionate can be used. With the high estrogenic/androgenic properties of this androgen, however, side effects should be more pronounced. Gains would be pronounced as well, which usually makes such an endeavor worthwhile to the user. As discussed earlier, ancillary drugs can be added to reduce the side effects associated with this kind of cycle.
The half-life of Dianabol is only about 3 to 5 hours. A single daily dosage schedule will produce a varying blood level, with ups and downs throughout the day. The user, likewise, has a choice, to either split up the tablets during the day or to take them all at one time. The usual recommendation has been to divide them and try to regulate the concentration in your blood. This, however, will produce a lower peak blood level than if the tablets were taken all at once, so there may be a trade-off with this option. Both options work fine, but anecdotal evidence seems to support single daily doses as being better for overall results. With such a schedule, it seems logical that taking the pills earlier in the day would be optimal. This would allow a considerable number of daytime hours for an androgen-rich metabolism to heighten the uptake of nutrients, especially the critical hours following training.

Anabolics 2009

Dianabol / Dbol (Methandrostenolone)

[i]

by Bill Roberts
[/i]
– Dianabol (methandrostenolone, methandienone) has been one of the most important anabolic steroids in bodybuilding ever since its introduction in 1958. Also commonly known as “Dbol”, this oral compound is best used for steroid cycles in combination with injectable steroids, but can be of value used alone as well.

Dianabol Recommendations

The dosage range for Dianabol is typically 20-50 mg/day. Unlike most injectables, little further benefit occurs from going beyond this milligram amount. If wishing more effect, the answer is instead to add another anabolic steroid. My preference is for dosing to be 3-5 times per day, but some prefer to use it only once per day.

Typically, this usage is combined with about 500-1000 mg/week total of injected anabolic steroids.

As with any anabolic steroid cycle, Dianabol usage should be followed with PCT (post-cycle therapy) employing Clomid, Nolvadex, or toremifene.

Methandrostenolone is the chemical name of active ingredient in Dianabol. Dianabol was originally a registered trademark of Ciba-Geigy Corporation in the United States and/or other countries prior to cancellation.

Prosigo:

2 - Should I Take Dianabol in a Single Daily Dose or in Divided Doses?

Bill , Ii recently purchased a bottle of Dianabol and have enough for a 6-week cycle of 25 mg per day. Should I be taking all 25 mgs at the same time or should I split my dosage and or should I be increasing my dosage. Im a 30 year old male who has been consistently working out for the last 6 years.

A: It depends on what you want to do.

To minimize inhibition and keep testosterone production maximal taking it all at once in the morning would give the best result. This essentially is similar to being off steroids entirely.

Problem is, the results aren’t anything great either. Dividing the dose will give more results, but at the cost of more inhibition of testosterone production.

Over the longer term, the divided dose may give less results, because 25 mg/day Dianabol alone is not a great deal of steroid, and losing most of the natural testosterone production, if that took place, would take away a fair part of what the Dianabol was adding.

I think the most efficient plan is, if you’re going to inhibit natural testosterone, then use a really effective dose and get a lot of gains while inhibited. Or, use quite a low dose and avoid inhibition. The middle ground, where you have inhibition but not much gains, is undesirable.

3 - How to Use Dianabol

By Bill Roberts

Dianabol (methandrostenolone), also commonly known as “Dbol”, is perhaps the most popular oral anabolic steroid ever produced, and for good reason. While it is best used in combination with certain injectables, Dianabol also has considerable effect used by itself.

The prevalent philosophy regarding anabolic steroid use in bodybuilding, and one I generally subscribe to, is that if using drugs which will suppress the hypothalamic/pituitary/testicular axis (HPTA) anyway, one might as well get a high degree of effect at the same time. Half-measures are less efficient, as twice as much time being suppressed would be required for the same result. Using Dianabol alone is not consistent with this philosophy, and best-possible results are not achieved.

But it is also a valid philosophy to employ anabolic steroids in a manner which, while not maximally effective, is not greatly inhibitory of natural production of testosterone. In earlier days, many outstanding physiques were built with Dianabol as the only steroid used. It is not the “all out” way to go, but this approach doesn’t deserve quite the disdain it usually receives today.

Dianabol can serve well for either purpose – stacked with an injectable in the first case, or used alone in the second.

Dosing of Dianabol is somewhat interesting, in that for most anabolic steroids it is a rather gray area as to what constitutes the maximum useful dose. In the case of Dianabol however, there has long been general agreement that while 50 mg/day is clearly more effective than anything substantially less, more than 50 mg/day adds nothing further, or nothing that can be noticed. This has been my own finding as well.

It is established that 50 mg/day Dianabol taken morning-only causes little HPTA suppression. When used as part of a stack, I recommend divided doses, such as 10 mg five times per day, or 20 mg on arising and 10 mg three times thereafter. The reason for such frequent dosing is that the half life is quite short: about four hours.

In terms of pharmacological properties, methandrostenolone is only a weak agonist (activator) of the androgen receptor (AR), with poor binding. It follows, then, that much or perhaps most of its value likely comes from non-AR-mediated effects. In any case, it exhibits synergistic effect – the combination being greater than the sum of the parts – with a Class I steroid such as trenbolone acetate. It is therefore categorized as a Class II steroid.

Other effective stacking choices, besides trenbolone acetate, are Primobolan or Deca Durabolin.

There is no point in stacking it with Anadrol, which has similar activity — one ought to simply use the more appropriate drug. Dianabol combines well with any Class I steroid or with testosterone, which has mixed activity, while Anadrol in combination with a high estrogen or high progestin environment can worsen such side effects.

Methandrostenolone converts to methylestradiol via aromatase. The amount of this conversion may be reduced by use of Arimidex or letrozole. Or if the conversion is allowed, Clomid or Nolvadex may be used to block adverse estrogenic effects.

Irreversible hoarsening of the voice has been seen in some women from very few tablets of Dianabol: as little as one per day taken for a few weeks. For this reason, in the 1960s doctors decided to end what had been a fairly common practice of prescribing this drug to women at one tab per day as a “tonic.” It is not an optimal choice for the woman who chooses to use anabolic steroids.

The usual dosing for men is 25-50 mg/day in divided doses. Personally, if supply is sufficient and an anti-estrogen is employed – whether an aromatase inhibitor or a SERM such as Clomid or Nolvadex – I see no reason to use less than 50 mg when choosing to use Dianabol. However, in the absence of estrogen control, some will find that to be too high a dose due to estrogenic side effects.

Dianabol is 17-alkylated and so use should be limited to no more than 6 weeks with at least an equal amount of time off.